QUY TRÌNH MÔ HÌNH HÓA TRONG DẠY HỌC ĐẠI SỐ Ở TRƯỜNG TRUNG HỌC PHỔ THÔNG NƯỚC CỘNG HÒA DÂN CHỦ NHÂN DÂN LÀO
Thông tin bài báo
Ngày nhận bài: 15/11/19                Ngày hoàn thiện: 21/11/19                Ngày đăng: 30/12/19Tóm tắt
Từ khóa
Toàn văn:
PDFTài liệu tham khảo
[1]. W. Blum, et al, Modelling and applications in mathematics education, Springer, 2007.
[2]. D. E. Hamson, Guide to mathematical modeling, Palgrave, 2001.
[3]. G. Kaiser, “Modelling and modelling competencies in school”, Mathematical modelling (ICTMA 12): Education, engineering and economics, pp.110-119, 2007.
[4]. G. Stillman, “Implementing applications and modelling in secondary school: Issues for teaching and learning, in mathematical applications and modelling”, Association of Mathematics Educators, World Scientific, pp. 300-322, 2010.
[5]. D. N. Nguyen, “Modeling process in teaching and learning mathematics” (In Vietnamese), VNU Journal of Science: Education Research, Vol. 31, No. 3, pp. 01-10, 2015.
[6]. D. N. Nguyen, Modeling method in teaching mathematics at schools (In Vietnamese), Thai Nguyen University Publishing House, 2016.
[7]. V. Tran, “Using mathematisation to enhance students’ quantitative literacy at high schools” (In Vietnamese), Journal of Education Science, no. 43, pp. 23-26, 2009.
Các bài báo tham chiếu
- Hiện tại không có bài báo tham chiếu