TÁC ĐỘNG CỦA VỐN XÃ HỘI ĐẾN HÀNH VI TUÂN THỦ THUẾ CỦA DOANH NGHIỆP TẠI TỈNH NINH THUẬN
Thông tin bài báo
Ngày nhận bài: 31/05/21                Ngày hoàn thiện: 22/06/21                Ngày đăng: 25/06/21Tóm tắt
Từ khóa
Toàn văn:
PDFTài liệu tham khảo
[1] I. Ajzen, Atitudes, Personality and Behavior. McGraw-Hill Education (UK), 2th ed., 2005.
[2] T. M. D. Phan and Q. H. Le, “Factors affecting tax compliance of enterprises,” (in Vietnamese), Finance Magazine, vol. 2, no. 07, pp. 11-16, 2015.
[3] N. T. Bui, “Factors affecting corporate income tax compliance behavior- an empirical study in Ho Chi Minh City,” (in Vietnamese), Science Journal of Hue University: Economics and Development, vol. 126, no. 5A, pp. 77-88, 2017.
[4] P. Jimenez and G. S. Iyer, “Tax compliance in a social setting: The influence of social norms, trust in government, and perceived fairness on taxpayer compliance,” Advances in Accounting, Elsevier, vol. 34(C), pp. 17-26, 2016.
[5] J. Chricop, M. Fabrizi, E. Ipino, and Parbonetti, “Does social capital constrain firms’ tax avoidance?,” The social responsibility Journal, Emerald Group Publishing, vol. 14, no. 3, pp. 542-565, 2018.
[6] M. Kostritsa and I. Sittler, "The Impact of Social Norms, Trust, and Fairness on Voluntary Tax Compliance in Austria," Management, University of Primorska, Faculty of Management Koper, vol. 12, no. 4, pp. 333-353, 2017.
DOI: https://doi.org/10.34238/tnu-jst.4572
Các bài báo tham chiếu
- Hiện tại không có bài báo tham chiếu