GIÁO DỤC TIẾNG VIỆT CHO TRẺ MẦM NON NGƯỜI DÂN TỘC THIỂU SỐ Ở KHU VỰC TRUNG DU VÀ MIỀN NÚI PHÍA BẮC VIỆT NAM
Thông tin bài báo
Ngày nhận bài: 02/11/22                Ngày hoàn thiện: 06/12/22                Ngày đăng: 06/12/22Tóm tắt
Từ khóa
Toàn văn:
PDFTài liệu tham khảo
[1] Q. T. Le, “Regarding the national language,” Journal of Language Magazine, vol. 1, pp. 30-35, 2000.
[2] T. Q. L. Nguyen and H. H. Tran, Outline of Vietnam's Ethnic Groups. Thai Nguyen: Thai Nguyen University Publishing House, 2020.
[3] T. T. Doi, Status of language education in mountainous ethnic minority areas in some provinces in Vietnam. Ha Noi: Ethnic Culture Publishing House, 1999.
[4] T. Q. L. Nguyen, “San Diu's cultural change in Thai Nguyen,” in International Conference Globalisation, Modernity and Urban Change, Ha Noi, 2015.
[5] F. G. (Ed.), Educating Second Language Children: The Whole Child, the Whole Curriculum, The Whole Community. New York: Cambridge University Press, 1994.
[6] L. Cameron, Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
[7] T. Q. L. Nguyen and T. T. Hoang, “The universalizing preschool education for 5-year-old children in thai nguyen province (2010-2020),” Scientific Journal of Tan Trao University, vol. 7, no. 23, pp. 15-22, 2021.
[8] D. H. Dinh and T. V. Nong, “Situation of management of child care and nurturing activities in kindergartens in Xin Man district, Ha Giang province,” Journal of Educational Equipment, vol. 225, pp. 45-50, 2020.
[9] T. Q. L. Nguyen and T. T. Hoang, “Forming basic mathematical symbols for preschool children in ethnic minority areas,” Journal of Educational Equipment, vol. 254, pp. 104-106, 2022.
[10] GSO and the Government’s Committee for Ethnic Minority Affairs, Socio-economic situation of 53 ethnic minorities groups surveyed, Ha Noi, 2019.
DOI: https://doi.org/10.34238/tnu-jst.6854
Các bài báo tham chiếu
- Hiện tại không có bài báo tham chiếu