PHƯƠNG THỨC VÀ HIỆU QUẢ CỦA NGHỆ THUẬT CHƠI CHỮ HÀI ÂM TRONG QUẢNG CÁO TIẾNG HÁN, LIÊN HỆ VỚI QUẢNG CÁO TIẾNG VIỆT
Thông tin bài báo
Ngày nhận bài: 10/10/23                Ngày hoàn thiện: 29/11/23                Ngày đăng: 29/11/23Tóm tắt
Từ khóa
Toàn văn:
PDFTài liệu tham khảo
[1] X. H. Li, "Classification, multiple (ambiguous) meanings and dual contexts of English rhetorical puns," Journal of Sichuan International Studies University, vol. 03, pp. 54-57, 2000.
[2] J. Guo and Y. Q. Yang, “A sociopragmatic analysis of pun figures of speech in advertising language,” Journal of Academic Theory, vol. 2, pp. 200-201, 2011.
[3] H. H. He, “Application of pun figures of speech,” Education Teaching Forum, vol. 49, pp. 158-159, 2013.
[4] Q. Y. Zeng, “Application skills and translation of puns in English advertising,” Journal of English on Campus, vol. 21, pp. 233-234, 2016.
[5] T. T. H. Tran, “A contrastive analysis of the use of pun in English and Vietnamese advertisements,” (in Vietnamese), Journal of Dictionary & Encyclopedia, vol. 13, no. 05, pp. 89-91, 2011.
[6] T. T. Le and T. M. K. Pham, “Lexical repetition in English and Vietnamese advertising,” Journal of Science and Technology (JST-UD), vol. 27, no. 04, pp. 165-169, 2008.
[7] T. K. N. Ngo, “The art of wordplay in advertising slogans,” Journal of Language and Life, vol. 224, no. 06, pp. 53-57, 2014.
[8] T. K. N. Ngo, “Similarities and differences in terms of word play in Vietnamese and English advertising slogans,” Journal of Science of Lac Hong University, Special issue, pp. 145-149, November 2017.
[9] H. W. Li and Y. Y. Wang, Chinese Rhetoric. Ordnance Industry Press, 2009.
[10] X. H. Wu, “Analysis of the compositional characteristics of homophonic idioms in advertising language,” Journal of Modern Languages (Language Research Edition), vol. 10, p. 74, 2007.
[11] W. W. Liu, “A brief discussion of the homophony phenomenon in advertising slogans,” Journal of Modern Enterprise Education, vol. 01, pp. 103-104, 2012.
DOI: https://doi.org/10.34238/tnu-jst.8960
Các bài báo tham chiếu
- Hiện tại không có bài báo tham chiếu