THE ORIENTATIONS OF TEACHING THE CHAPTER “ULISSES TRỞ VỀ” (ODYSSEUS - HOMER) WHICH IS BASED ON THE PARTICULAR KIND OF EPIC POEM AND NARRATIVE IN THE NEW EDUCATION PROGRAM AT VIETNAMESE SCHOOL
About this article
Received: 10/05/19                Published: 14/05/19Abstract
In our opinion, the rule to built the new school education program in Vietnam is open and flexible. According to the opinion, Odysseus (Homer) continues to be a teaching material in literature curriculum in our country. The chapter “Ulisses trở về” (Odysseus - Homer) is collected in the contemporary Vietnamese literature text book. The aim of this article is to improve the quality of teaching this chapter through some experience of teaching it which are based on the particular kind of epic poem and narrative. Besides, you will meet with my approval if you still choose “Ulisses trở về” to teach your pupils.
Keywords
Homer; Odysseus; the new school education program; the narrative; epic poem
Full Text:
PDF (Tiếng Việt)References
[1]. Lê Bá Hán, Trần Đình Sử, Nguyễn Khắc Phi, Từ điển thuật ngữ văn học, Nxb Giáo dục. Hà Nội, 2006.
[2]. Nguyễn Thị Thắm, Một số kinh nghiệm dạy học nhóm tác phẩm văn học Nga thuộc loại hình tự sự trong chương trình Ngữ văn phổ thông, tập 191, số 15, 2018, 2018.
[3]. Lê Huy Bắc, Lê Nguyên Cẩn, Nguyễn Linh Chi, Giáo trình văn học phương Tây, Nxb Giáo dục, Hà Nội, 2011.
[4]. Truyện ngắn và tình huống truyện, (http://trenneoduongvan.bogspot.com)
[5]. Nhiều tác giả, Sách giáo khoa Ngữ văn 10, tập 1 , Nxb Giáo dục, Hà Nội, 2013.
[6]. Nhiều tác giả, Sách giáo khoa Ngữ văn 10, tập 1 , Nxb Giáo dục, Hà Nội, 2013.
Refbacks
- There are currently no refbacks.





