MEASURES TO USE GROUP DISCUSSION METHOD IN TEACHING HO CHI MINH THOUGHT UNDER THE ORIENTATION OF STUDENT CAPACITY DEVELOPMENT
About this article
Received: 10/05/19                Published: 31/05/19Abstract
In today's society, cooperation capacity is considered one of the important capabilities of human beings. Hence, the development of cooperative capacity not only takes place outside society but even in an educational environment, it is becoming an inevitable trend. Group discussion method (or small group teaching) is a real reflection of that trend. If the group discussion method is well organized, it will promote the activeness, accountability, development of collaborative working capacity and communication ability of students. In the framework of the article, the author presents a number of measures to use the group discussion method to teach Ho Chi Minh thought in order to develop learners' capacity.
Keywords
group discussion; active teaching method; teaching; group teaching; small group cooperation
Full Text:
PDF (Tiếng Việt)References
[1]. Đảng Cộng sản Việt Nam, Văn kiện Hội nghị lần thứ 8 BCH Trung ương khóa XI, Văn phòng trung ương Đảng, Hà Nội, 2013.
[2]. Đinh Văn Đức - Dương Thuý Nga, Phương pháp dạy học môn Giáo dục công dân ở trường THPT, Nxb Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội, 2009.
[3]. Giáo trình Tư tưởng Hồ Chí Minh, Nxb Chính trị Quốc gia, Hà Nội, 2016.
[4]. Hồ Chí Minh, Toàn tập, Tập 10, Nxb Chính trị Quốc ggia, Hà Nội, 2002.
[5]. Nguyễn Lân, Lịch sử giáo dục học thế giới, Nxb Giáo dục, Hà Nội, 1958.
[6]. Nguyễn Đình Thọ, Giáo trình Nghiên Cứu Thị Trường, Nxb Lao Động, Hà Nội, 2011.
Refbacks
- There are currently no refbacks.





