SOLUTIONS TO IMPROVE THE QUALITY OF TRANING FOR LECTURERS TO MEET THE REQUIREMENTS OF EDUCATION INNOVATION AND THE FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION
About this article
Received: 02/08/19                Revised: 09/09/19                Published: 10/09/19Abstract
The impact of the 4.0 industrial revolution to the education sector is highly significant. It also creates opportunities, but also poses numerous challenges for educational institutions, especially higher education institutions. To survive and futher develop, higher education institutions need to change the management methods, develop curriculums or training programs, invest in facilities, and improve the quality of teachers. In order to meet the requirements of training in context of the 4th industrial revolution, lecturers are required to equip with new capacities, creativity and continous improvement of their own qualifications. At the same time, lecturers need to enhance their professional knowledge, research and teaching methodology. What are the difficulties and challenges that the training for lecturers to meet the requirements of the new era? What are the causes and specific solutions? Base on using the synthesis, statistics, comparison and alalysis methods on the data of training and retraining in a higher education institution in recent years, the answers can be found in this research. The information can be used as reference for other higher education institutions.
Keywords
Full Text:
PDF (Tiếng Việt)References
[1]. Dung, T. V., & Tu, T. A., "Cuộc cách mạng công nghiệp lần thứ 4 và những vấn đề đặt ra cho công tác đào tạo, nghiên cứu khoa học trong các cơ sở giáo dục đại học", https://khoahocvacongnghevietnam.com.vn/khcn-trung-uong/15066-cuoc-cach-mang-cong-nghiep-lan-thu-4-va-nhung-van-de-dat-ra-cho-cong-tac-dao-tao-nghien-cuu-khoa-hoc-trong-cac-co-so-giao-duc-dai-hoc.html, 29/7/2019, 2017.
[2]. Dung, T. Q., & Hang, P. T., "Cuộc cách mạng công nghiệp lần thứ tư và sự tác động đến phương pháp dạy học ở Đại học hiện nay", Tạp chí Giáo dục, T. 2, tr. 94–97.
[3]. Hung, T. M., "Tác động của cuộc cách mạng 4.0 tới giáo dục của Việt Nam", http://tapchicongthuong.vn/bai-viet/tac-dong-cua-cuoc-cach-mang-40-toi-giao-duc-cua-viet-nam-27238.htm?print=print, 29/7/2019, 2017.
[4]. Hieu, N., "Bồi dưỡng giáo viên trong thời đại 4.0", http://etep.moet.gov.vn/tintuc/chitiet? Id=162, 28/7/2019, 2017.
[5]. Hieu, N., "Cách mạng CN 4.0 và vai trò giáo viên trong thực hiện chương trình GDPT mới", http://etep.moet.gov.vn/tintuc/chitiet? Id=199, 29/7/2019, 2018.
[6]. Thanh, T. Van, & Hien, N. N., "Nâng cao chất lượng đào tạo giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục và cách mạng công nghiệp 4.0", http://vinhuni.edu.vn/dao-tao/seo/nang-cao-chat-luong-dao-tao-giao-vien-dap-ung-yeu-cau-doi-moi-giao-duc-va-cach-mang-cong-nghiep-40-86558, 29/7/2019, 2018.
[7]. Thanh, L. T., & Hung, T. Van., "Cách mạng công nghiệp 4.0 và những vấn đề đặt ra với các trường đào tạo, bồi dưỡng cán bộ", http://lyluanchinhtri.vn/home/index.php/dao-tao-boi-duong/item/2428-cach-mang-cong-nghiep-40-va-nhung-van-de-dat-ra-voi-cac-truong-dao-tao-boi-duong-can-bo.html, 28/7/2019, 2018.
Refbacks
- There are currently no refbacks.





