THEORETICAL BACKGROUND ON USING METHOD OF PROGRAMMING ACTIVELY IN HO CHI MINH’S THOUGHTS TRAINING CURRENTLY
About this article
Received: 10/05/19                Published: 31/05/19Abstract
In the system of teaching methods in our country, presentation method is the traditional method has a long history and is the earliest used in teaching history. Presentation method has many advantages and contributions to honoring outstanding teachers by their profound knowledge and the skillful presentation ability. But now with the rapid and strong development of science and technology, the presentation method reveals limitations. It has not promoted the activeness and initiativeness of learners; their ability to process, exploit and evaluate information is not high. If the presentation method is combined with other teaching methods such as conversation method, group discussion, etc., its advantages will be promoted and the inherent drawbacks will be overcomed.
Keywords
Full Text:
PDF (Tiếng Việt)References
[1]. Phạm Viết Vượng, Lý luận giáo dục, Nxb Đại học Sư phạm, Hà Nội, 2008.
[2]. Phùng Văn Bộ, Một số vấn đề về phư¬ơng pháp giảng dạy và nghiên cứu triết học, Nxb Giáo dục, Hà Nội, 2001.
[3]. Đảng Cộng sản Việt Nam, Cương lĩnh xây dựng đất nước trong thời kỳ quá độ lên chủ nghĩa xã hội (Bổ sung, phát triển năm 2011), Nxb Chính trị quốc gia, Hà Nội.
[4]. Đảng Cộng sản Việt Nam, Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI, Nxb Chính trị quốc gia, Hà Nội, 2011.
Refbacks
- There are currently no refbacks.