DESIGNING A TEACHING METHOD FOR THE SECTION "THE BALANCE OF AN OBJECT WITH A FIXED ROTATION AXIS. FORCE MOMENTUM" UNDER THE STUDENT’S AWARENESS ACTIVITIES
About this article
Received: 02/06/19                Published: 31/05/19Abstract
The article presents the method: Designing a teaching method for the section “The balance of an object with a fixed rotation axis. Force momentum "in the chapter" Balance and movement of solid objects "in order to develop student’s positive and self-reliant activities. To improve the quality and effectiveness of teaching physics in high schools. It is necessary to organize the teaching process for students to develop the capability of acquiring knowledge, self-reasoning, thinking, seeking solutions to problems while learning. The article contributes to innovating teaching methods in high schools, overcoming passive teaching methods.
Keywords
force momentum; balance; solid object; a fixed rotation axis; physics.
Full Text:
PDF (Tiếng Việt)References
[1]. Phạm Hữu Tòng, Tổ chức hoạt động nhận thức của học sinh theo hướng phát triển năng lực tìm tòi sáng tạo giải quyết vấn đề và tư duy khoa học, Hà Nội, 2005.
[2]. Phạm Hữu Tòng, Dạy học vật lý ở trường phổ thông theo định hướng phát triển hoạt động tích cực tự chủ sáng tạo và tư duy khoa học. Nxb Sư phạm Hà Nội, 2004.
[3]. Nguyễn Đức Thâm, Nguyễn Ngọc Hưng, Tổ chức hoạt động nhận thức cho học sinh trong dạy học vật lý ở trường phổ thông, Nxb Đại học quốc gia Hà Nội, 2001.
[4]. Lương Duyên Bình (Tổng chủ biên) (2006), Sách giáo khoa, sách giáo viên, sách bài tập Vật lý 10, Nxb Giáo dục, 2006.
Refbacks
- There are currently no refbacks.