MEASURES TO IMPROVE THE ACTIVE LEARNING OF FIRST YEAR ETHNIC MINORITY STUDENTS AT THE DIEN BIEN TEACHER TRAINING COLLEGE | Tuyền | TNU Journal of Science and Technology

MEASURES TO IMPROVE THE ACTIVE LEARNING OF FIRST YEAR ETHNIC MINORITY STUDENTS AT THE DIEN BIEN TEACHER TRAINING COLLEGE

About this article

Received: 17/06/19                Revised: 31/07/19                Published: 28/08/19

Authors

Do Thi Thanh Tuyen Email to author, Dien bien teacher training college

Abstract


Positive, passionate about learning is considered an important premise, is a direct determinant of students' learning outcomes. In order to understand the situation and the factors affecting the active learning of first-year ethnic minority students at Dien Bien Teachers College, the author used the survey method as the main method. Research results show that most first-year students are ethnic minorities. The active learning of first-year ethnic minority students at Dien Bien Teachers College has not been shown regularly. There are many subjective and objective factors affecting that situation. Stemming from the situation and the influencing factors, the author has proposed some remedies, thereby contributing to improving the quality of teaching of the school.


Keywords


Education; positive learning; ethnic minority students; first year; Dien bien teacher training college.

References


[1]. Phạm Văn Cường, “Tìm hiểu tính tích cực học tập của SV dân tộc thiểu số trong phương thức đào tạo theo học chế tín chỉ”, Tạp chí Giáo dục, S. 262, tr. 24-52, 2011.

[2]. Nguyễn Thị Viên, Một số đặc điểm tính cách SV dân tộc Thái và dân tộc H Mông đang học ở Trường CĐSP Điện Biên, Luận văn thạc sĩ Trường ĐHSP Hà Nội, 2011.

[3]. Đỗ Thị Thanh Tuyền, Nguyễn Thị Viên, Phan Thị Lung, Một số biện pháp nâng cao hiệu quả vận dụng phương pháp dạy học tích cực trong giảng dạy học phần “Sự học và sự phát triển tâm lí trẻ em lứa tuổi mầm non” ở Trường CĐSP Điện Biên, Đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường, 2019.

[4]. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Dự án Việt - Bỉ, Dạy và học tích cực, một số phương pháp và kĩ thuật dạy học, Nxb Đại học Sư phạm, 2010.

[5]. Nguyễn Thị Quy, Nguyễn Thị Bích Hạnh, Hồ Văn Liên, Mai Ngọc Luông, Vũ Khắc Tuân, Giáo dục học, Nxb Giáo dục, 2007.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.
TNU Journal of Science and Technology
Rooms 408, 409 - Administration Building - Thai Nguyen University
Tan Thinh Ward - Thai Nguyen City
Phone: (+84) 208 3840 288 - E-mail: jst@tnu.edu.vn
Based on Open Journal Systems
©2018 All Rights Reserved