EDUCATING KNOWLEDGE OF THE TERRITORIAL SOVEREIGNTY AND NATIONAL BORDERS IN TEACHING GEOGRAPHY GRADE 12 - HIGH SCHOOL IN LANG SON PROVINCE | Trường | TNU Journal of Science and Technology

EDUCATING KNOWLEDGE OF THE TERRITORIAL SOVEREIGNTY AND NATIONAL BORDERS IN TEACHING GEOGRAPHY GRADE 12 - HIGH SCHOOL IN LANG SON PROVINCE

About this article

Received: 02/04/19                Published: 31/05/19

Authors

1. Nguyen Xuan Truong Email to author, Department of Training - TNU
2. Hoang Thi Nu, Viêt Bac High School, Lang Son

Abstract


Strongly protecting Vietnam’s sovereignty of national territory and borders is the sacred responsibility of every Vietnamese citizen. The Ministry of Education and Training has directed schools to integrate the education of sovereignty of national territory and borders in general and sea and island sovereignty in particular into their curriculum. Geography in general and Geography grade 12 is seen to have favorable characteristics to contain the content. This report refers to the following major research results: Characteristics of Grade 12 Geography textbook program and the ability to integrate content of territorial and border sovereignty; requirements for the implementation and some pedagogical measures in integrating this knowledge in teaching Geography Grade 12 in Lang Son province; Specific lesson plans and pedagogical experiment.

Keywords


Education, territorial sovereignty, border, geography, high school, Lang Son

References


[1]. Khái quát đặc điểm tình hình tỉnh Lạng Sơn, Cổng thông tin điện tử tỉnh Lạng Sơn: http://www.langson.gov.vn/node/68258

[2]. Bộ giáo dục và Đào tạo, Bộ quốc phòng, Bộ công an, Giáo trình Giáo dục Quốc phòng - An ninh (tập một), Nxb Giáo dục, Hà Nội, 2009.

[3]. Bộ giáo dục và Đào tạo, Giáo dục Quốc phòng – An ninh lớp 11. Nxb Giáo dục, Hà Nội, 2010.

[4]. Quốc hội nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam, Luật biên giới quốc gia, Hà Nội, 2003.

[5]. Chính phủ nước cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam, Nghị định số 34/2014/NĐ-CP ngày 29/4/2014 về Quy chế khu vực biên giới đất liền nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam, Hà Nội, 2014.

[6]. Chính phủ nước Cộng hòa Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam, Nghị định số 140/2004/NĐ-CP ngày 25/6/2004 về Quy định chi tiết một số điều của Luật Biên giới quốc gia, Hà Nội.

[7]. Ban Tuyên giáo Trung ương, Biên giới trên đất liền Việt Nam - Trung Quốc: Biên giới hòa bình, ổn định, hữu nghị, hợp tác và phát triển, Nxb Chính trị quốc gia, Hà Nội, 2011.

[8]. Ủy ban biên giới quốc gia - Bộ Ngoại giao, Biên giới trên đất liền Việt Nam - Trung Quốc, Tài liệu Dự án hợp tác “Giáo dục nhận thức phát luật tại các vùng biên giới nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam” giai đoạn III (LASRAI III), Hà Nội, 2010.

[9]. Ủy ban biên giới quốc gia - Bộ Ngoại giao, Biên giới trên đất liền Việt Nam - Cămpuchia, Tài liệu Dự án hợp tác “Giáo dục nhận thức phát luật tại các vùng biên giới nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam” giai đoạn III (LASRAI III), Hà Nội, 2010.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.
TNU Journal of Science and Technology
Rooms 408, 409 - Administration Building - Thai Nguyen University
Tan Thinh Ward - Thai Nguyen City
Phone: (+84) 208 3840 288 - E-mail: jst@tnu.edu.vn
Based on Open Journal Systems
©2018 All Rights Reserved