NGHIÊN CỨU TÍNH HIỆU QUẢ CỦA PHƯƠNG PHÁP QUY NẠP TRONG DẠY NGỮ PHÁP CHO SINH VIÊN KHÔNG CHUYÊN NGỮ NĂM THỨ NHẤT TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC KHOA HỌC – ĐẠI HỌC THÁI NGUYÊN
Thông tin bài báo
Ngày nhận bài: 24/05/23                Ngày hoàn thiện: 31/07/23                Ngày đăng: 31/07/23Tóm tắt
Từ khóa
Toàn văn:
PDF (English)Tài liệu tham khảo
[1] V. Cook, Second language learning and language teaching. Routledge, 2013.
[2] Z. Huang, “Grammar teaching as product or as process,” Sino-US English Teaching, vol. 2, no. 11, pp. 27-31, 2005.
[3] R. Ellis, “Current issues in the teaching of grammar: An SLA perspective,” TESOL quarterly, vol. 40, no. 1, pp. 83-107, 2006.
[4] D. Nunan, Second language teaching & learning. Boston: Heinle & Heinle Publishers, 1999.
[5] A. Fortune, “Self study grammar practice: learners' views and preferences,” ELT journal, vol. 46, no. 2, pp. 160-171, 1992.
[6] R. Erlam, “The effects of deductive and inductive instruction on the acquisition of direct object pronouns in French as a second language,” The Modern Language Journal, vol. 87, no. 2, pp. 242-260, 2003.
[7] J. Richards, J. Platt, and H. Weber, Longman Dictionary of Applied Linguistics. Longman, 1985.
[8] D. Nunan, Language teaching methodology: A textbook for teachers. London: Prentice Hall International LTD, 1991.
[9] J. L. Shrum, Teacher's handbook, contextualized language instruction. Cengage Learning, 2015.
[10] A. H. Al-Emami, “The Effectiveness of Inductive and Deductive Methods in Teaching Relative Clauses to First Secondary Students in Zarqa,” Master Thesis, The Hashemite University, 2005.
[11] T. T. D. Dang and H. T. Nguyen, “Direct versus Indirect Explicit Methods of Enhancing EFL Students' English Grammatical Competence: A Concept Checking-Based Consciousness-Raising Tasks Model,” English Language Teaching, vol. 6, no. 1, pp. 112-121, 2013.
[12] M. A. Alzu’bi, “Effectiveness of inductive and deductive methods in teaching grammar,” Advances in Language and Literary Studies, vol. 6, no. 2, pp. 187-193, 2015.
[13] D. Larsen-Freeman, Teaching language: From grammar to grammaring. Heinle: Newbury House, 2003.
DOI: https://doi.org/10.34238/tnu-jst.8014
Các bài báo tham chiếu
- Hiện tại không có bài báo tham chiếu





