CHOOSING AND USING FOLK SONGS, PROVERBS INTO TEACHING KNOWLEDGE OF THE MARXIST-LENINIST PHILOSOPHY FOR STUDENTS
About this article
Received: 23/06/19                Revised: 05/08/19                Published: 23/08/19Abstract
This paper focuses on analyzing the role of using folk songs and proverbs to teach some knowledge of Marxist-Leninist philosophy, from which we proceed to build processes and ways to choose and use folk songs, proverbs into teaching Marxist-Leninist philosophy to students, aiming to improve the effectiveness of Marxist-Leninist teaching philosophy.
Keywords
Full Text:
PDF (Tiếng Việt)References
[1]. Đảng Cộng sản Việt Nam, Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI, Nxb Chính trị Quốc gia, Hà Nội, 2013.
[2] . Nguyễn Như Ý (chủ biên), Đại từ điển Tiếng Việt, Nxb ĐH Quốc gia TP.HCM, 2011.
[3]. Vũ Hùng, “Tìm hiểu những yếu tố triết học (hay triết lý dân gian) trong tục ngữ Việt Nam”, Tạp chí triết học, 2006.
[4]. Hoàng Thúc Lân, “Nâng cao chất lượng dạy và học triết học Mác – Lênin qua việc vận dụng ca dao - tục ngữ cho sinh viên hiện nay”, Bản tin trường ĐH Sư phạm Hà Nội, 2017.
[5]. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Giáo trình Những Nguyên lý cơ bản của Chủ nghĩa Mác – Lênin, Nxb Chính trị Quốc gia, Hà Nội, 2009.
[6]. C.Mác và Ph.Ăngghen, Toàn tập, Tập 19, Nxb Chính trị Quốc gia, Hà Nội, 1995.
[7]. Chu Xuân Diên, Lương Văn Đang, Phương Tri, Tục ngữ Việt Nam, Nxb KHXH, Hà Nội, 1975.
[8]. Bùi Văn Dũng, “Triết lý về mối quan hệ giữa con người và giới tự nhiên trong tục ngữ Việt Nam”, Tạp chí KHXH Việt Nam, số 5(78), 2014.
Refbacks
- There are currently no refbacks.





