MEASURES FOR RESTRUCTURING TEACHER EDUCATION INSTITUTIONS IN VIETNAM | Quang | TNU Journal of Science and Technology

MEASURES FOR RESTRUCTURING TEACHER EDUCATION INSTITUTIONS IN VIETNAM

About this article

Received: 18/09/19                Revised: 24/09/19                Published: 30/09/19

Authors

Pham Hong Quang Email to author, Thai Nguyen University

Abstract


In the context of education renovation with requirements of high quality human resources and international integration, teacher education institutions need to renew training programs and training models. The paper presents some measures to enhance teacher education institutions’ capacity such as improving lecturers’ competencies, administration renovation and developing creative tertirary education environment. The paper also proposes some conditions for restructuring teacher education institutions and their system so that the training outcomes could meet the demand of labor maket as well as general education curricula and textbooks renovation.


Keywords


Teacher education model; teacher training; teacher education institution; university; teacher.

References


[1]. Phạm Hồng Quang, Môi trường giáo dục. Nxb Giáo dục, 2006.

[2]. Trần Khánh Đức, “Một số vấn đề phát triển đội ngũ giảng viên đại học trong xã hội hiện đại”, Tạp chí Giáo dục, số 260, kì 2, 2011.

[3]. Phạm Hồng Quang, Môi trường giáo dục và động lực giảng dạy của giảng viên, Đề tài Khoa học Công nghệ của Quỹ Nafosted., 2012.

[4]. Nguyễn Ngọc Quang, “Chuyển hóa phương pháp khoa học thành phương pháp dạy học”, Tạp chí Nghiên cứu giáo dục, số tháng 2, 1983.

[5]. Hà Thế Ngữ, Đặng Vũ Hoạt, Giáo dục học (tập 1), Nxb Giáo dục, 1987.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.
TNU Journal of Science and Technology
Rooms 408, 409 - Administration Building - Thai Nguyen University
Tan Thinh Ward - Thai Nguyen City
Phone: (+84) 208 3840 288 - E-mail: jst@tnu.edu.vn
Based on Open Journal Systems
©2018 All Rights Reserved