ORGANIZING SEMINAR ACTIVITIES IN TEACHING GENETIC BIOLOGY TOWARDS ABILITY APPROACH FOR STUDENTS AT NAM DINH UNIVERSITY OF NURSING
About this article
Received: 22/04/19 Published: 31/05/19Abstract
Activating learners’ operation, focusing on approaching learners’ ability are extremely important aims in universities’ training. Seminar teaching method with many good points meets these requirements. This teaching is increasingly popular and developed. This study aims to design and organize seminar activities in teaching the topics of Genetic Biology in Nam Dinh University of Nursing towards students’ ability approaching, evaluate the first effects of applying this method in forming and developing students’ ability, meet the standard output subject.
Keywords
Full Text:
PDF (Tiếng Việt)References
[1].Trần Bá Hoành, “Đổi mới bài diễn giảng và tổ chức seminar ở Đại học”, Tạp chí giáo dục, T. 20, tr. 23-24, 2002.
[2]. Lê Duy Cường, Tổ chức hoạt động seminar trong giảng dạy học phần phương pháp dạy học Toán cho sinh viên ngành giáo dục tiểu học, Luận án Tiến sĩ giáo dục học, Hà Nội, 2017.
[3]. Vũ Thị Ngọc Mai, Tổ chức seminar trong dạy học môn hóa học đại cương ở trường Cao đẳng kỹ thuật Cao Thắng TP. Hồ Chí Minh, Luận văn Thạc sĩ giáo dục học, Trường ĐH Khoa học tự nhiên TP. Hồ Chí Minh, 2011.
[4]. Nguyễn Thị Bích Liên, Tổ chức seminar trong dạy học môn GDH ở đại học theo tiếp cận năng lực, Luận án Tiến sĩ giáo dục học, Hà Nội, 2014.
[5]. Đặng Vũ Hoạt (chủ biên), Hà Thị Đức, Lý luận dạy học đại học, Nxb ĐHSP, Hà Nội, 2004.
[6]. Đặng Thành Hưng, “Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực”, Tạp chí Quản lí Giáo dục, T. 43, tr. 18-26, 2012.
Refbacks
- There are currently no refbacks.